Karriere suksess – Kle deg for jobb

Mot og selvtillit synes å være nærmere beslektet enn klær og selvtillit, men er de det? Når du kler deg bra, føler du deg bra. Og når du føler deg bra, går du mer oppreist og blir mer modig og trygg på deg selv, og ofte håndterer du oppgaver på en bedre og sikrere  måte.

Klær er med på å formidle tillit og autoritet til omverdenen
. Det er selvsagt ikke bare klærne som har betydning, men måten du kler deg på, kan styrke din posisjon og autoritet i enhver jobbsituasjon.

Karriereveiledere og rekruttererer sier; kle deg for jobben du vil ha, ikke jobben du har. Din profesjonelle stil og måten du kler deg på kan bidra til din suksess. Din stil kan reflektere måten du håndterer dine ansvarsområder på jobb og hvordan du bygger relasjoner med dine klienter eller kollegaer. Hvis du opplever at du ikke får nok kreditt for jobben du gjør, så kanskje du skulle revurdere måten du kler deg på og presenterer deg på?

Din personlighet påvirker din image

“STIL er ikke belønningen – Det er verktøyet du bruker for å få det resultatet du ønsker.”

Kle deg på den mest flatterende måten du kan, basert på din kroppsfasong, fargeskala og personlighet! Kvinner kan bruke sin stil som en måte til å lykkes, øke sin popularitet og oppnå en viss grad av tillit i karrieren
. Klær kan brukes som et verktøy for å vellykket fremheve sin posisjon.

Kan dine valg av klesstil bidra til å hindre suksess i karrieren?

Mens utdannelse og erfaring selvsagt er viktige faktorer når det gjelder ens karriereutvikling, kan utseendet (din totale image) ha stor betydning i hvor langt du når

The advantages of penile injection therapy include broad viagra pill Page 9INTRODUCTION.

. Måten du kler deg på, forteller mye om din selvtillit og profesjonalitet, og kan bidra til at du mister muligheter på arbeidsplassen eller i karrieren og hindre din videre suksess, om du ikke er bevisst på hva du kommuniserer på det området.

Om du er bedriftsleder, selvstendig næringsdrivende eller jobber på kontor eller i butikk, bør du unngå å gå i fellene som hindrer videre avansement. Pass på at klærne dine ikke er for trange eller har for dyp utringning. Slitte eller shabby klær kan gi inntrykk av at du er uorganisert eller ikke så nøye i jobben din, og slitte skohæler er heller ikke noe positivt signal. Piercing kan være distraherende for arbeidsgivere og kunder, og kan påvirke andres tillit til deg.

Power Dressing
“En stilig og dyr klesstil, ment å formidle selvtillit og kompetanse.”

Power Dressing for kvinner ble innført på 80-tallet da kvinner kledde seg i maskuline dresser og formelle farger. Dette begrepet har vært brukt siden 80-tallet  og reflekterte klesstilene i næringslivet og politikken. Stilen var veldig påvirket at de som var i medias søkelys på det tidspunktet; rollefigurene i Dallas og Dynastiet, Margaret Thatcher og prinsesse Diana.  Endel har endret seg siden da, og en mer feminin form ble etterhvert innført, men fortsatt dominerer de formelle antrekkene og mørke fargene. De siste årene har vist seg å være et spennende tiår for kvinner, med at det formelle har tatt en endring, og nå kan vi se en mer fargerik og feminin stil. Det er nå lov å være mer “uttrykksfull” i klesstilen, men uttrykket er tydeligere enn noen gang (ref. Scandinavian Chic). (Bilde fra Emporio Armani)

“Power dressing handler om å lære hvordan du presenterer deg selv på en mest mulig dramatisk måte” Stilen i seg selv, gikk mot en noe maskulin form, og inkluderte vanligvis jakke med skulderputer. Klærne ble ofte laget av silke, ull eller andre dyre kvaliteter. Den høye kostnaden undertreket statusen til kvinnene som iførte seg dem.

Observer vellykkede mennesker rundt deg og se hvordan de presenterer seg selv. Antrekket deres oser av myndighet, energi og respekt
. og dette overføres til gode jobbrelasjoner. Kunsten er selvsagt å finne hva som passer deg best, fordi hver enkelt har sin personlige stil og karakteristikk. Hvilken klesstil du bør velge, avhenger selvsagt av mange faktorer. Arenaen du jobber på, bedriftskulturen, kroppsfasongen din, personlighet og hvilken del av verden du jobber i og ikke minst hva du ønsker å kommunisere – alt dette må tas med i betraktning.

En stylecoach  jobber med å finne ut hvem du er og hva du trenger for å finne stilen din
. De sørger for å fremheve den du er via din klesstil, hvordan du ser ut og hvor du er i livet. De jobber fra innsiden og ut!

Ønsker du hjelp til å finne ut hvem du er, og la din personlighet være i overensstemmelse med stilen din, så ta kontakt HER.

This entry was posted in Suksess. Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>